Τρομοκρατική ενέργεια η πράξη πολέμου η προσάραξη του πλοίου στην Διώρυγα του Σουέζ

Η προσάραξη ενός τέτοιου μεγέθους φορτηγού πλοίου στην Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να θεωρηθεί τρομοκρατική πράξη αν αναλογιστεί κανείς ότι η ζημιά που δημιουργεί είναι αντάξια της επίθεσης στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στην Νέα Υόρκη.

Αν η πράξη αυτή δεν είναι τρομοκρατική ενέργεια τότε σίγουρα κάποιος...

τεστάρει την δύναμη του σε περίπτωση έναρξης εχθροπραξιών.

Τα Ρωσικά ΜΜΕ αναρωτιούνται; Ποιος ήθελε να κλείσει την Διώρυγα του Σουέζ και Γιατί;

Το φορτίο του πλοίου προερχόταν από την Κίνα έχει σημαία Παναμά και ανήκει σε εταιρεία από την Ταιβάν.

Όλοι γνωρίζουν την κόντρα μεταξύ Ταιβάν-Κίνας και τις στρατιωτικές κινήσεις του Πεκίνου γύρω από αυτήν. Οι ΗΠΑ στηρίζουν σθεναρά στρατιωτικά την Τάιπει.

Η Διώρυγα του Σουέζ είναι ο διάδρομος κλειδί για τον “Δρόμο του Μεταξιού” που ενώνει την Άπω Ανατολή με την ΕΕ. Αυτό που δεν κατάφεραν οι Γερμανοί με τα άρματα μάχης να καταλάβουν το Σουέζ, το κατάφεραν οι Αμερικανοί που ελέγχουν την Ταιβάν αλλά ελέγχουν και την έτερη διώρυγα αυτή του Παναμά

Είναι απολύτως φυσιολογικό αποτέλεσμα μετά την διακοπή των μεταφορών λόγο της προσάραξης, οι τιμές πετρελαίου να ανέβουν πολύ. Το μήνυμα όμως είναι να γίνει επίδειξη ισχύος, στο πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να κλείσει τις παγκόσμιες μεταφορικές οδούς και να απομονώσει ένα τμήμα του πλανήτη από ένα άλλο.

Η ζημιά που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία το «έμφραγμα» στην διώρυγα του Σουέζ ανέρχεται στα 10 δισ. δολάρια ημερησίως.

Οι Ρώσοι θεωρούν ότι η προσάραξη του τεράστιου φορτηγού πλοίου Ever Given στην Διώρυγα του Σουέζ, είναι  καθαρή “τρομοκρατική ενέργεια” και μάλιστα το πάνε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι είναι  “ενέργεια που την συναντάμε μόνο σε περιόδους πολέμου”!

Οι Ρώσοι εκτιμούν πως με αυτή την ενέργεια, οι ΗΠΑ έπληξαν την Κίνα.

Ουδέν κακόν αμιγές καλού όμως όπως είναι γνωστό γιατί αυτό το γεγονός έχει και τα θετικά του για την Μόσχα ενώ αναδεικνύει την ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις - διαδρομές.

Το συμβάν αυτό μπορεί να σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή για το παγκόσμιο εμπόριο.. Η Διώρυγα του Σουέζ, ο πιο κοντινός δρόμος μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διακόπηκε από ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας του.

Περισσότερα από 50 πλοία περνούν την Διώρυγα σε καθημερινή βάση και από τις δύο πλευρές με ένα μεγάλο πόσοστό της παγκόσμιας μεταφορικής κίνησης να διεξάγεται εκεί”.

Οι συνέπειες στην μεταφορά υδρογονανθράκων και πετρελαίου είναι ανυπολόγιστες.

Η Διώρυγα του Σουέζ έχει ξανά κλείσει μόνο κατά την διάρκεια των πολέμων Ισραήλ-Αράβων! Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Ειδικοί αναφέρουν πως η μεταφορά των χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων και του πλοίου μπορεί να πάρει εβδομάδες και εξαρτάται από το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Αν διαρκέσει πολλές ημέρες ακόμη, η ζημιά που θα προκληθεί στην παγκόσμια οικονομία μπορεί να προκαλέσει παγκόσμιο Κραχ!

Τα πλοία πλέον θα αναγκαστούν να αλλάξουν πορεία προσπερνώντας το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτά θα απογειώσει τα ναύλα και τις τιμές των αγαθών. Θα υπάρξει έλλειψη υδρογονανθράκων στην αγορά με αποτέλεσμα την ανεξέλικτη αύξηση στις τιμές.

Ισως η Ρωσία να ωφεληθεί από το ατύχημα στο Σουέζ. Και δεν πρόκειται μόνο λόγω των τιμών στα αγαθά, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Το ατύχημα στο Σουέζ σηματοδοτεί και την ανάγκη δημιουργίας ενός Νότιου Διαδρόμου που θα είναι εναλλακτικός στο Σουέζ

Ο Peter Berdowsk η εταιρεία του οποίου εργάζεται στο σημείο για να αποκαταστήσει το πρόβλημα, αποκάλυψε σε ΜΜΕ της Ολλανδίας πως η Διώρυγα θα δοθεί στην κυκλοφορία σε ημέρες  ακόμη και εβδομάδες.

Ανάμεσα στα πλοία αναμένουν να περάσουν βρίσκονται και περίπου 60 τάνκερ με εκατ. βαρέλια πετρελαίου.

Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο,  να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορέσει να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.

Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη.

Σχόλια